Klachtenregeling

Medikleintjes heeft in het kader van de wet kinderopvang een interne klachtenregeling opgesteld. Deze regeling beschrijft de werkwijze bij het behandelen en registeren van klachten van ouders. Bij voorkeur maken de ouders/verzorgers een klacht eerst bespreekbaar bij de direct betrokkene. Leidt dit niet tot een bevredigende oplossing, dan kan een formele klacht ingediend worden. U kunt hier ons protocol interne klachtenregeling inzien.

Afhankelijk van de aard van de klacht kan deze worden ingediend bij de directie of locatiemanager.
U kunt hier het registratieformulier voor de geschillencommissie downloaden.

Mocht interne klachtafhandeling niet leiden tot een bevredigende oplossing dan staat de ouders de vrij naar informatie, advies, bemiddeling en mediation bij het Klachtenloket Kinderopvang, gevestigd in den Haag, of aanmelding bij de geschillencommissie. In sommige gevallen is het van belang de klacht rechtstreeks in te dienen bij de geschillencommissie. Het reglement van de geschillencommissie ligt ter inzage op de vestiging.